Tuntikuvaukset

Abs&Booty | Abs&booty in english

ABS = toiminnallinen, kovatehoinen keskivartalotreeni. Liikkeet ovat monipuolisesti keskivartaloa kuormittavia ja tunneilla haetaan uudenlaisia tapoja toteuttaa coretreeniä. 
BOOTY = tehotreeni reisille ja pakaroille! Tunti sisältää lihaskuntoliikkeiden lisäksi sykettä nostavia osuuksia, joiden tavoitteena on lisätä räjähtävyyttä ja nopeutta.  
Intensiteetti: hyvin raskas 

Akrobatia

Avoimen tason akrobatiatunti, jossa harjoitellaan lattia-akrobatiataitoja ja niiden osaharjoitteita. Ennakkotaitovaatimuksia ei ole: tänne voi tulla niin liikuntataustattomana aloittelijana kuin kokeneempana akrobaattinakin. Liikkeet rakennetaan pala palalta ja skaalataan osallistujille sopiviksi. Tunnilla tehdään myös akrobatiaa tukevia voima- ja liikkuvuusharjoitteita.Temppujen osalta tunnit sisältävät vaikutteita permantovoimistelusta, capoeirasta, trikkauksesta, breikistä, parkourista ja nykytanssista.
Intensiteetti: keskitaso

Astangajooga

Astangajooga on dynaaminen joogan muoto, jossa perinteinen liikesarja etenee hengityksen tahdissa. Laji harjaannuttaa monipuolisesti kehon eri kudosten voimaa ja joustavuutta, sekä kehittää tasapainoa, kehotuntemusta, aistien hallintaa ja keskittymiskykyä. Aluksi harjoitellaan perusteet astangajoogan hengitys- ja lihaslukkotekniikasta alkeistason liikesarjalla. 
Intensiteetti: keskitaso

Barre

Balettia ja pilatesta yhdistävä barre lisää liikkuvuutta, vahvistaa kehoa ja parantaa ryhtiä. Tunnilla tehdään harjoitteita puomilla (barre), lattialla sekä kuminauhan avulla. Barre -tunti on saanut innoitusta tanssijoiden balettitangolla tehdystä harjoittelusta, mutta se sisältää lisäksi erityisesti keskivartalon voimaa lisääviä pilateksenomaisia liikkeitä. Jokainen tunti koostuu alkulämmittelystä, balettitangolla tehtävistä harjoituksista, keskivartaloa haastavista harjoituksista sekä venyttelyistä.  
Intensiteetti: keskitaso

BodyBalance™

Les Mills BodyBalance™- tunneilla keskitytään kehon ja mielen hyvinvointiin. Tunti koostuu tasapaino-, liikkuvuus-, voima-, venytys- ja rentoutusharjoituksista. Ohjelma on uusiseelantilainen konsepti, jossa koreografia on tehty kauniiseen ja inspiroivaan musiikkiin. BodyBalance™ venyttää ja vahvistaa lihaksia, jänteitä ja nivelsiteitä, parantaa koordinaatiota, tasapainoa ja stressinsietokykyä sekä opettaa oman kehon ja mielen hallintaa.
Intensiteetti: keskitaso

BodyCombat™

BodyCombat on kovan intensiteetin kardiotreeni, jossa päästät sisäisen taistelijasi irti. Kamppailulajeihin pohjautuva tunti on saanut inspiraatiota muunmuassa karatesta, muay thaista, potkunyrkkeilystä ja taekwondosta, ja eri liikekombinaatioiden, energisen musiikin ja ryhmähengen myötä saat varmasti annettua itsestäsi kaiken irti! Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneille kuntoilijoille, eikä aikaisempaa kokemusta kamppailulajeista tarvita.
Intensiteetti: raskas

Bodyweight

Bodyweight -tunnilla treenataan oman kehon painolla. Liikkeet ovat kokonaisvaltaisia ja kehittävät voiman ja lihasmassan lisäksi tehokkaasti kehonhallintaa, joten niiden tekemisestä voi saada positiivista siirtovaikutusta moniin eri lajeihin. Vaikutteita tuntiin on otettu muun muassa voimistelusta, joogasta, akrobatiasta ja perinteisestä kuntopiiriharjoittelusta. Kaikista kehonpainoliikkeistä käydään läpi helpompia ja vaikeampia variaatioita, joten niin kokemattomat kuin kokeneetkin liikkujat ovat tervetulleita mukaan!
Intensiteetti: keskitaso

Bootcamp

Tunnilla harjoitellaan toiminnallisesti kehonpainolla, kahvakuulilla sekä muilla välineillä korkealla intensiteetillä. Tunnin alussa on pieni lämmittelyosuus, jonka jälkeen tehdään omalla tahdilla ohjaajan ohjeistama päivän harjoitus. Harjoitukset keskittyvät eri kerroilla eri alueisiin ja niillä pyritään tasapainon, motoriikan, kestävyyden ja voimaominaisuuksien parantamiseen sekä monipuoliseen ja kokonaisvaltaiseen kunnon kehittämiseen.
Intensiteetti: raskas

Circuit | Circuit staff

Tehokas kiertoharjoittelutunti, jossa tehdään sykkeenkohotuksia ja lihaskuntoliikkeitä oman kehon painolla sekä välineillä mukaansatempaavan musiikin tahdittamana. Suoritusajat vaihtelevat 30–50 sekuntiin. Kuntopiiri kierretään 2-4 kertaa, liikkeiden välissä on vain lyhyet vaihtotauot, kierrosten jälkeen hieman pitemmät tauot. Alussa lämmittely ja lopussa palauttavat venyttelyt.  Tarkoituksena on, että kaikki osallistuvat välineiden tuomiseen ja viemiseen, jotta suorituspisteet saadaan koottua ja purettua nopeasti. Kuntopiiriharjoittelu sopii erinomaisesti sekä lihaskunnon että hapenottokyvyn kehittämiseen. Tunnilla ei tehdä askelsarjoja. Tunti sopii tehokkaan treenin haluaville.
Circuit staff -tunti on ainoastaan henkilökunnalle.
Intensiteetti: keskitaso

Core

Coretunnin avulla lisäät keskivartalon voimaa ja hallintaa sekä koko kehon liikkuvuutta. Tunnilla tehtävät harjoitteet kehittävät myös tasapainoasi. Liikkeet saavat vaikutteita mm. pilateksesta ja joogasta. Tunti alkaa lämmittelyllä ja keskivartalon herättelyllä, josta jatketaan voima- ja liikkuvuusliikkeisiin. Tunti ei sisällä vaikeita askelsarjoja ja se sopii niin aloittelijalle kuin jo pitkään liikuntaa harrastaneelle.
Intensiteetti: keskitaso

Crosstraining

CrossTraining -tunti sisältää monipuolista ja haastavaa harjoittelua, jonka avulla pyritään kehittämään suorituskykyä muun muassa kestävyys-, voima-, liikkuvuus-, räjähtävyys- ja tasapaino-/koordinaatioharjoitusten avulla. Tunneilla tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä ja sykettä kohottavia liikkeitä sekä omalla kehonpainolla että erilaisia välineitä käyttäen. Tunti koostuu yleensä monipuolisesta alkulämmittelystä, varsinaisesta ”työosuudesta” sekä loppuverryttelystä. 
Intensiteetti: hyvin raskas

Dancehall feat. reggaeton

Dancehall on Jamaikalta lähtöisin oleva tanssi- ja musiikkityyli, jonka juuret ovat afrikkalaisessa tanssissa. Tanssi ottaa vaikutteita niin katutansseista, kuin latinalaistanssien liikekielestä sekä reggaesta ja afrosta.  Dancehallin rytmikäs musiikki tempaisee mukaansa ja villitsee tanssijoita energiseen menoon sekä todelliseen revittelyyn. Reggaeton on erittäin suosittu lattaritanssi, jossa käytetään runsaasti keskivartaloa. Lajille ominaista on rytmikäs musiikki sekä sensuellit liikkeet. Reggaeton on yhdistelmä erilaisia katutansseja, latinalaistansseja ja poppia, jonka rohkea liikekieli villitsee ja vapauttaa ujoimmankin tanssijan!
Koreografinen taso: keskitaso
Intensiteetti: keskitaso

Dance&Workout

Dance&Workout on helpoista askelista, mukaansa tempaavasta musiikista ja kehoa monipuolisesti vahvistavista liikkeistä koostuva tunti. Tunnilla pääset nostamaan sykettä, haastamaan lihaskestävyyttä sekä kehittämään tasapainoa ja liikkuvuutta vaihtelevia tanssityylejä ja musiikkilajeja yhdistellen. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin kuntoilijoille, kaikille jotka haluavat treeniinsä vaihtelua, hauskuutta ja tehokkuutta.
Koreografinen taso: keskitaso
Intensiteetti: raskas

EASY Jooga

Joogan tekniikkantunti, josta voi aloittaa joogaamisen tai tulla tekemään asanatekniikkaan ja hengitysharjoituksiin painottuvan joogaharjoituksen. Jooga voimistaa kehoa, haastaa tasapainoa ja lisää liikkuvuutta. Tunnilla tehdään niin seisomasarjoja kuin rauhoittavia lattiasarjoja. Tunnin pääpaino on turvallisissa ja oikein linjatuissa asanoissa sekä kehon ja mielen hyvinvoinnissa. Tunti on osa EASY -perhettä, jonka tunnit on suunniteltu tekniikkapainotteisemmiksi.
Intensiteetti: palauttava

EASY Lihaskunto

EASY -perheen lihaskuntotunti oman kehon painoa ja erilaisia välineitä hydöyntäen. Koko kehoa kuormittava lihaskuntoharjoitus. Tunnilla on 10-15 minuutin helppo lämmittely, jota seuraa monipuolinen lihaskunto-osuus.
Intensiteetti: keskitaso

EASY Pumppi

EASY -perheen lihaskuntotuni levytangoilla ja -painoilla. Tehokasta lihaskuntoharjoittelua mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Tunnilla työskennellään levytangoilla ja –painoilla sekä oman kehon painolla. EASY Pumppi -tunnilla keskitytään pumpissa tehtävien liikkeiden ja tekniikan oppimiseen. Tältä tunnilta voit aloittaa pumppitunneilla käymisen tai tulla hiomaan pumppitekniikkaasi. Käytettävät painot voi itse valita, joten jokainen harjoittelee omalla kuntotasollaan. Liikunnalla järjestettävillä tunneilla pumpissa ei käytetä step-lautaa tai käsipainoja. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehdä tunnissa tehokkaan koko kehon treenin.
Intensiteetti: keskitaso

FasciaMethod®

FasciaMethod®  on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä konsepti. Tunnilla yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat edistää hyvinvointiaan ja parantaa suorituskykyään.  
Intensiteetti: kevyt/palauttava

Flowjooga

Flowjoogassa annetaan liikkeen virrata. Harjoitus mm. voimistaa kehoa, haastaa tasapainoa ja lisää liikkuvuutta. Tunneilla tehdään niin seisomasarjoja kuin rauhoittavia lattiasarjoja. Tunti sopii niin vasta-alkajille kuin jo aiemmin jooganneillekin. Aiempaa joogataustaa ei edellytetä. Tervetuloa pitämään huolta kehon ja mielen hyvinvoinnista!Intensiteetti: keskitaso/kevyt

Flow&Yin jooga

Sunnuntai-illan jooga tarjoaa rauhaisan hetken päästää irti kiireistä, hengittää syvään, vahvistaa kehoa sekä verryttää lihaksia uppoutumalla syviin venytyksiin ja loppurentoutukseen. Tunti on yhdistelmä dynaamista flow-joogaa ja syvävenytyksiin pohjautuvaa yin-joogaa luoden kokonaisvaltaisen harjoituksen sekä mielelle että keholle. Tunneilla sukelletaan myös meditaation maailmaan sekä joogan filosofian eri teemoihin pehmeän ja mieltä nostattavan ohjauksen kautta. Tunti sopii jokaiselle aiemmasta kokemuksesta riippumatta. Tule löytämään sisäistä ja ulkoista tasapainoa ja harmoniaa.
Intensiteetti: keskitaso/palauttava

Foam rolling45'

Tule palautumaan ja huoltamaan kehoasi aktiiviselle kehonhuoltotunnille. Tunti sisältää lyhyen lämmittelyn ja pehmytkudosten käsittelyä rulllalla. Tunnilla käsitellään aina isot lihasryhmät eli reidet, pakarat ja selän isot lihakset. Lisäksi rullaillaan pienempiä ala- ja ylävartalon lihaksia vaihdellen. Tunnilla hyödynnetään rullaa ja tennispalloa. 
Intensiteetti: palauttava

Handstand

Käsilläseisonta tunneilla harjoitellaan käsilläseisonnan perusteita, sekä tehdään paljon liikkuvuus,-kunto,- ja voimaharjoitteita käsilläseisontaa silmälläpitäen. Tunti sopii kaikentasoisille ja harjoituksissa edetään oppilaiden oman tason mukaan.
Intensiteetti: keskitaso

HIIT45'

HIIT-tunnilla (High-intesity Interval Training) pääset testaamaan rajojasi! Alkulämmittelyn jälkeen tehdään raskaita liikkeitä omaan tahtiin kelloa vastaan, lyhyet työ- ja palautteluosuudet vuorottelevat. Tunnilla kuormitetaan koko kehoa, erityisesti suuria lihasryhmiä, ja sykkeet nostetaan korkealle. Jokainen tekee omalle kuntotasolleen sopivan raskaan treenin. Lopussa lyhyet palautukset ja venyttelyt.
Intensiteetti: hyvin raskas

Historialliset tanssit

Tanssit ovat pääosin hovi- ja kansantansseja 1500-1700-lukujen Englannista, Ranskasta ja Italiasta. Mukana on myös uudempia tansseja kuten vanhojentansseja ja englantilaisten maalaistanssien inspiroimia vauhdikkaita tansseja. Sopii niin aloittelijoille kuin pidempään tanssineillekin. Ei vaadi erityistä pukua, omat mukavat arkivaatteet käyvät. Lisätietoja: www.maahinkainen.org/toimintaa/tanssit.
Koreografinen taso: helppo
Intensiteetti: keskitaso

Jazz vibes

Jazz vibes -tunnilla rakennetaan koreografia mukaansatempaavaan musiikkikappaleeseen. Tanssitekniikoita harjoitellaan tunnilla koreografian opettelun lomassa. Koreografia rakennetaan  paloittain, liikkuen koko tunnin ajan musiikin tahdissa. Tunti ei edellytä aiempaa kokemusta jazztanssista. Tervetuloa nauttimaan pyörähdyksistä, hypyistä ja tanssimisen ilosta!
Koreografinen taso: haastava
Intensiteetti: keskitaso

Kahvakuula

Kahvakuulailu on tehokas harjoitusmuoto koko keholle. Tunnilla käydään läpi tärkeimpiä kokovartaloa kuormittavia liikkeitä, kuten etuheilautus, rinnallekääntö, tempaus, kyykyt ja tuulimylly. Sen lisäksi tehdään useita erilaisia tukiliikkeitä. Kahvakuulailu kehittää sekä voimaa, kestävyyttä että tasapainoa. Tuntiin kuuluu alkulämmittely, tekniikkaharjoittelu, kahvakuulatreeni ja loppuvenyttelyt.
Intensiteetti: keskitaso

Kampuslenkki

Paikka: Lähtöpaikka Kampuksen kenttä U2- hallin vieressä. Ajalla:13.9-4.10, klo 7-8 | Lenkin vetäjä: Katja Sorri 

Aamulenkki on hyvin rauhallinen ja kevyt hölkkälenkki 6-7 min/ km vauhtinen, osallistujien toivetta kuullen. Seminaarialueen ja Harjun polkuja hölkätään. Varusteet voi jättää U2:sen pukuhuoneisiin ja -kaappeihin lenkin ajaksi. Ovet on koodattu auki klo 6.50-7.00. Myös U2:sen suihkut ja sauna on käytössä lenkin jälkeen
Intensiteetti: keskiraskas

Kuntonyrkkeily

Tehokas kuntoliikuntamuoto, jossa tekniikka-, väline- ja lihaskuntoharjoitusten avulla kehitetään yleis- ja lihaskuntoa. Kuntonyrkkeily on myös erinomainen niska-hartiaseudun jännitystilojen poistaja ja ehkäisijä.
Intensiteetti: raskas

Lavis®

Lavis-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba ja opitaan eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Lavista tanssitaan yksin.
Koreografinen taso: keskitaso
Intensiteetti: keskitaso

Nykytanssi

Nykytanssi laittaa liikettä kehoon ja mieleen! Tällä tunnilla harjoitellaan nykytanssin perustekniikoita, opitaan liikesarjoja ja koetaan elämyksiä tanssin parissa. Nykytanssin erottaa muista tanssilajeista juuri kokonaisvaltaisuus sekä lattian pinnan tasossa tapahtuva liikkuminen. Tunti on elämyksellinen tanssitunti, joka kuin huomaamatta tuo omasta kropasta esiin ulottuvuuksia ja taitoja, joita et tiennyt sen omaavankaan. Pukeudu tunnille joustaviin mukaviin vaatteisiin, tule omana itsenäsi ja etene uteliaasti!
Koreografinen taso: keskitaso
Intensiteetti: keskitaso

Pilates

Tunnin runkona toimivat Joseph Pilateksen klassisen repertuaarin liikkeet, maustettuna muilla monipuolisilla kehonpainoharjoitteilla. Tunnin tavoitteena on erityisesti kehittää keskivartalon alueen lihasvoimaa sekä yleisesti koko kehon liikkuvuutta ja liikehallintakykyä. Tunti sopii kaikille, koska jokainen voi valita liikeharjoitteista itselleen sopivan vaihtoehdon.
Intensiteetti: keskitaso

Pumppi

Tehokasta lihaskuntoharjoittelua mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Tunnilla työskennellään levytangoilla ja –painoilla sekä kehon omaa painoa hyväksi käyttäen. Käytettävät painot voi itse valita, joten jokainen harjoittelee omalla kuntotasollaan. Liikunnalla järjestettävillä tunneilla pumpissa ei käytetä step-lautaa tai käsipainoja. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat tehdä tunnissa tehokkaan koko kehon treenin.
Intensiteetti: raskas

Shake&Twerk

Tunnilla sheikataan todellinen tanssicocktail dancehallin, twerkin ja reggaetonin tahtiin! Pääpaino on rennossa tanssimisessa, mutta halutessasi voit päästä myös jyvälle eri tanssilajien ominaispiirteistä. Hiki tulee aivan taatusti! Yhteistä kaikille lajeille on keskivartalon käyttö ja energisyys. Jokaisen tunnin päätteeksi tehdään pidempi koreografia, jolloin pääset maistelemaan tunnin aikana opittua. Tällä tunnilla tanssi tarjoillaan Shaken – and stirred!
Koreografinen taso: keskitaso 
Intensiteetti: raskas

Salil eka salil vika

Kiertoharjoittelu-tunti, jolla kuntosalilaitteet tulevat tutuiksi! Tämä tunti on sinulle, joka haluat ohjatun treenin salilla tai oppia käyttämään eri kuntosalilaitteita. Tunti sisältää alkulämmittelyn, koko kehon treenin, joka tehdään eri kuntosalilaitteilla sekä loppujäähdyttelyn.
Intensiteetti: keskitaso

Salsa feat. reggaeton

Tunnilla tanssitaan reggaetonia ja salsaa ja harjoitellaan kummallekin tanssille ominaisia liikkeitä ja lyhyitä sarjoja. Luvassa on taatusti hauskaa, rytmikästä ja hikistä menoa! Myös musiikeissa kuullaan kumpaakin tyyliä sekä niiden fuusioita. Sarjat ovat yksinkertaisia ja vauhdikkaita ja ne kehitellään musiikin soidessa, joten tehokas hikoilu on taattua. Et tarvitse aiempaa kokemusta, tärkeintä on nauttia tanssista ja heittäytyä mukaan kuumiin rytmeihin!
Koreografinen taso: keskitaso
Intensiteetti: keskitaso

Step

Perus- ja keskitason askelsarjoista koostuva energinen tunti, jolla askelletaan step-laudalle mukaansatempaavan musiikin tahdissa.Tunnin tehokkuutta voi halutessaan lisätä nostamalla laudan korkeutta ja lisäämällä harjoituksiin hyppyjä. Tunti kehittää erityisesti kestävyyskuntoa sisältäen myös lyhyen lihaskunto-osuuden sekä loppuvenyttelyt.
Koreografinen taso: keskitaso  
Intensiteetti: keskitaso

Strong by Zumba

STRONG by Zumba® on matalan kynnyksen korkeatehoinen intervallitunti, jossa musiikki motivoi sinua haastamaan itseäsi viimeiseen hikipisaraan asti. Täydellisesti musiikin kanssa synkronoitu tunti auttaa sinua treenaamaan kovempaa ja saavuttamaan omat tavoitteesi. Omalla kehonpainolla tehtävät koko kehoa kuormittavat liikkeet, kuten burpeet ja haaraperushypyt, kehittävät tehokkaasti kestävyyskuntoa, voimaa ja nopeutta. Tunti sopii monentasoisille liikkujille, sillä liikkeitä on mahdollista muokata niin haastavammaksi kuin kevyemmäksikin. HUOM. Kyseessä ei ole tanssitunti. 
Intensiteetti: raskas

Syvävenyttely

Kehon ja mielen tunti, jossa pääsääntöisesti keski- ja pitkäkestoisilla (3-5 minuuttia) venytyksillä pyritään lisäämään kehon liikkuvuutta ja rentoutta. Tunti alkaa lyhyellä alkulämmittelyllä, josta siirrytään suoraan venytyksiin. Hengitys, keskittyminen ja rentoutuminen ovat syvävenyttelyn keskeisiä elementtejä. Tämä harjoitus sopii hyvin lepopäivän lihashuoltotreeniksi. Tuntia ei suositella heti rajun liikuntasuorituksen jälkeen. 
Intensiteetti: palauttava

Terve selkä

Selän hyvinvointia edistävä tunti, jossa keskitytään rangan tukilihasten vahvistamiseen, selän liikkuvuuteen, kehonhallintaan sekä toiminnalliseen harjoitteluun. Tunti sopii hyvin istuma- ja päätetyön vastapainoksi, palauttavaksi treeniksi sekä selkäkipujen ennaltaehkäisyksi. Tunnilla voit liikkua oman kunnon mukaan sopivia vaihtoehtoja valitsemalla ja tunti sopiikin näin kaikille. Tule pitämään selkäsi kunnossa!   
Intensiteetti: keskitaso

Venyttely

Venyttelytunnin aikana kehon eri lihasryhmät venytellään monipuolisesti. Tunnin alkuun kuuluu lyhyt lämmittely. Venyttely parantaa palautumista, ennaltaehkäisee rasitusvammoja ja vaikuttaa mm. lihastasapainoon sekä tukirangan hyvinvointiin. Tule hakemaan liikkuvuutta, rentoutta ja notkeutta!
Intensiteetti: palauttava

Yinjooga

Yin-jooga on lihaksiin, faskiaan ja niveliin kohdistuva, kehoa ja mieltä tasapainottava ja rauhoittava harjoitus. Yin-joogan asanoihin eli venytysasentoihin uppoudutaan hitaasti hengitystä ja kehoa kuunnellen. Niissä viivytään 3-5 minuuttia. Yin-jooga lisää kehon liikkuvuutta. Jokaisesta asennosta on mahdollista tehdä erilainen variaatio, jolloin harjoitus soveltuu kaiken ikäisille ja kaiken kuntoisille. Ota mukaan oma viltti ja iso pyyhe, jonka avulla tuetaan asanoita.
Koreografinen taso: helppo
Intensiteetti: palauttava

Zumba

Tehokas fitnesstanssitunti, joka on yhtä aikaa hauska, helppo ja mukaansatempaava. Tunnilla liikutaan monipuolisesti ja erityisesti keskivartalo pääsee töihin. Tunnin aikana yhdistellään useita musiikki- ja tanssityylejä, joista kootaan innostava ja tehokas paketti. Zumbassa hyödynnetään aerobicille tunnusomaista intervalli- ja kestävyysharjoittelua, johon yhdistetään helppoja tanssiaskelia vuoroin nopeaan ja hitaaseen rytmiin. Zumban kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous.
Koreografinen taso: keskitaso
Intensiteetti: raskas