uMoven FAQ

Tältä sivulta löydät tietoa ja vastaukset meiltä useimmin kysyttyihin kysymyksiin.

Haluaisin ostaa uMoven jäsenyyden verkkokaupasta, mutta verkkokaupan toiminnassa on ongelmia tai en näe verkkokaupassa jäsenyyttä. Miten toimin?

Verkkokaupan tekniset ongelmat käsitellään HelpJYU-palveluportaalissa. Ota yhteyttä Apua IT-ongelmaan -lomakkeella. Pahoittelemme häiriötä!

 

Olen ostamassa uMoven jäsenyyttä, mutta jäsenyyden maksamisessa on ongelmia. Miten toimin?

Maksunvälittäjänä toimii Paytrail. Jos maksu epäonnistuu, ota yhteys Paytrailin asiakaspalveluun.

 

Haluaisin ostaa verkkokaupasta opiskelijan jäsenyyden, mutta ainoana vaihtoehtona verkkokaupassa näkyy henkilökunnan jäsenyys. Miten toimin?

Verkkokaupassa voi näkyä kerrallaan vain yksi status. Jos sekä opiskelet että työskentelet yliopistolla, voit ostaa jäsenyyden sillä statuksella, mikä verkkokaupassa näkyy. Jäsenyyden hinta ja palvelut ovat samat sekä opiskelijoille että työntekijöille. Jos statuksesi vaihtuu kesken kauden, mutta olet edelleen oikeutettu käyttämään uMoven palveluita, säilyy mobiilijäsenyys näkyvillä.

 

Voinko ostaa uMoven jäsenyyden jotenkin muuten kuin verkkokaupasta?

Jäsenyys on myynnissä vain verkkokaupassa, jossa maksu suoritetaan Paytrailin kautta kotimaisen pankin verkkomaksuna, luottokortilla tai MobilePayllä. Poikkeuksena apurahatutkijat (ks. alla oleva kysymys).

 

Olen apurahatutkija / Jyväskylän yliopistossa erillisiä kasvatustieteellisiä opintoja / liikuntapedagogiikan sivuainetta suorittava, enkä pääse ostamaan uMoven jäsenyyttä verkkokaupasta. Miten voin ostaa jäsenyyden?

Apurahatutkijoilla sekä Jyväskylän yliopistossa erillisiä kasvatustieteellisiä opintoja ja liikuntapedagogiikan sivuainetta suorittavilla jäsenyyden ostaminen verkkokaupasta ei ole mahdollista HAKA-statuksesta johtuen. He voivat ostaa fyysisen jäsentarran maksamalla sen T-rakennuksessa sijaitsevaan yliopiston pääkassaan. Pääkassaan varataan aika HelpJYU-palveluportaalin kautta Muu yhteydenotto, talousasiat -lomakkeella

 

Mistä löydän mobiilijäsenyyden?

Mobiilijäsenyys löytyy seuraavasta osoitteesta, kun kirjaudut sisään tunnuksillasi: korkeakoululiikunta.fi/tarra.
Mobiilijäsenyyden voi tallentaa kännykän aloitusruutuun sovellukseksi, jolloin se löytyy ja aukeaa helposti.

Android

  1. Avaa selain, esim. Chrome

  2. Avaa osoite https://www.korkeakoululiikunta.fi/tarra/fi/ ja kirjaudu

  3. Paina kolmea pistettä osoiterivin oikeassa yläreunassa

  4. Valitse "Lisää Koti-ruutuun" (Add shortcut to home screen)

Apple

  1. Avaa Safari-selain
  2. Avaa osoite https://www.korkeakoululiikunta.fi/tarra/fi/ ja kirjaudu

  3. Paina jakonappia sivun alalaidassa, valitse Lisää Koti-ruutuun" (Add to Home Screen)

 

Olen ostanut jösenyyden ja haluaisin jo päästä liikkumaan, mutta mobiilijäsenyys ei näy vielä aktiivisena. Miten toimin?

Tarkista jäsenyyden voimassaoloaika. Jäsenyyden voi ostaa jo ennen kuin se astuu voimaan, mutta jäsenyys aktivoituu vasta voimassaoloajan alkaessa.

 

En käytä älypuhelinta – voinko ostaa mobiilijäsenyyden sijaan fyysisen jäsentarran?

Kyllä! Maksa jäsenyys verkkokaupassa, minkä jälkeen voit noutaa fyysisen jäsentarran opiskelija- tai henkilökuntakorttiisi JYYn keskustoimistolta tai Rentukan infopisteeltä. Mukaan tarvitset vain maksukuitin ja opiskelija- tai henkilökuntakorttisi.

 

Miksi en pääse kirjautumaan korkeakouluni tunnuksilla tuntien ja vuorojen varausjärjestelmään (Enkora)?

Enkora on erillinen varausjärjestelmä, johon on luotava oma käyttäjätili. Voit luoda tilin millä vain sähköpostiosoitteellasi. Luo siis ensin tilisi Enkoraan ja tee vasta sen jälkeen ensimmäinen varauksesi. Tilin pääset luomaan täältä: Enkora: Tervetuloa!

 

Olen ostanut uMoven jäsenyyden, joka on yhä voimassa, mutta opinto-oikeuteni on päättynyt, enkä pääse enää avaamaan mobiilijäsenyyttä. Miten toimin?

Jäsenyyden voimassaolo umpeutuu opiskeluoikeuden päättyessä, kun korkeakoulun tunnukset lakkaavat toimimasta.

 

Mobiilijäsenyys jumittuuu mobiililaitteella. Mitä teen?

Mobiilijäsenyys saattaa satunaisesti jumittua mobiililaitteella. Tällöin sivun päivittäminen tai uudelleen avaaminen auttaa.

 

Miten pääsen kuntosaleille?

Monitoimitalon kuntosali: Osta ensimmäisellä käyntikerralla Monitoimitalon vahtimestarilta kuntosaliranneke (8 €). Vahtimestari lataa rannekkeeseen käyttöoikeuden lukukaudeksi kerrallaan. Vahtimestarille on esitettävä voimassa oleva opiskelija- tai henkilökuntakortti sekä uMoven jäsenyys. Rannekemaksua ei palauteta, ja ranneke on voimassa niin kauan kuin jäsenyys on voimassa. Ensimmäisen kerran jälkeen pääset kulkemaan porteista rannekkeella.

Rentukan kuntosali: Rentukan kuntosalille tarvitset voimassa olevan opiskelija- tai henkilökuntakortin, uMoven jäsenyyden ja avainkortin. Avainkortin voi noutaa JYYn Ilokiven keskustoimistolta tai Rentukan infosta. Avainkortti on voimassa saman ajan kuin uMoven jäsenyytesi. Erääntyneet kortit tulee palauttaa noutopaikkoihin.

 

Jos et löytänyt vastausta, ja sinulla on vielä kysyttävää, lähetä kysymyksesi meille: